12 Aralık 2017
Son Haberler
Buradasınız: Anasayfa / Son Haberler / Horoz Dövüşü ile Boğa Güreşinin Ne Farkı Var?!

Horoz Dövüşü ile Boğa Güreşinin Ne Farkı Var?!

boğa güreşi Horoz Dövüşü ile Boğa Güreşinin Ne Farkı Var?!Karaova Boğa Güreşleri

Muğla’nın Bodrum ilçesinde ilk kez düzenlenen Karaova Boğa Güreşleri’nde 80 boğa güreştirildi.

İlçeye bağlı Mumcular Mahallesi’ndeki arenada yapılan güreşlere, boğalar kamyonet kasalarıyla getirildi.Güvenli şekilde alana indirilen boğalar, saha içinde bazen sahiplerine ve görevlilere zor anlar yaşattı.

Koraova Boğa Güreşleri’ne, 1 tondan ağır 80 boğa katıldı.

Güreşleri izlemeye gelen yaklaşık 5 bin kişiden bazıları kamyon kasaları ve traktör römorklarında bazıları da arena çevresindeki alanlarda mücadeleleri takip etti.

Kazanan boğaların sahiplerine, ödülleri törenle verildi.

“Bundan sonra da devam edeceğiz”

Bodrum Belediye Başkanı Mehmet Kocadon, gazetecilere yaptığı açıklamada, Bodrum’da ilk kez boğa güreşi düzenlediklerini söyledi.

Boğa güreşlerinin Muğla bölgesinin örf ve adetlerinden olduğunu anlatan Kocadon, “Mumcular bölgesinde vatandaşlar bir araya gelerek birlik ve beraberliği yakaladı. Çok güzel bir atmosfer var. Bundan sonra da yapmaya devam edeceğiz. Kültürüne sahip çıkan herkese teşekkür ediyorum.” diye konuştu.

Fetvalarla Horoz Dövüşü Ve Boğa Güreşi

Soru: Horozları, ya da diğer hayvanları dövüştürme ca­iz midir?

Cevap: Allah (cc)’ın her şeyi insanlar için yarattığı doğru­dur. [794] Ancak her şeyden, yaratılmış olduğu gaye doğrultu­sunda ve insanın sağlam fıtratının ihtiyaçlarına göre yararlanmak gerekir. Bozulmuş fıtratların, vahşileşmiş, sadistleşmiş, merha­met, haya, adalet duygularını yitirmiş insanların istek ve arzuları bu konuda ölçü olamaz. Kur’ân-ı Kerim bazı hayvanlardan söz ederken, onların yaratılış gayelerine de işaret ettiği olur. Binme, etinden, sütünden ve zinet oluşundan yararlanma, öğretilip avda kullanma.. [795] gibi. Bunların her birerleri fıtratı sağlam insanın ihtiyaçlarıdır. Köpeğin etinden yararlanılamayacağı gibi, koç da boyunduruğa vurufmaz, kirpi ile top oynanmaz…

İbn Abbas’ın naklettiğine göre: “Rasûlüllah Efendimiz (sav) hayvanları birbirine kışkırtmayı yasaklamıştır”. [796] Sebep (illet), hiç bir fayda söz konusu değilken bir canlının canını acıtmak ve abesle iştigal etmektir. [797] Horoz, deve, boğa, köpek, koç vb. hayvanları dövüştürme hep bu yasak içerisinde yer alır. Böyle şeylerle meşgul olmak, hafif akıllıktan, basitlikten ve karakter bozukluğundan kaynaklanır. [798] Bunlar bir para kazanma aracı haline getirilirse elde edilen gelir helâl olmaz. [799] Dövüşün so­nucuna göre tarafların şart koşacağı meblağ kumar olmuş olur [800] boğa güreşi gibi bir tarafta insanın diğer tarafta hay­vanın yer aldığı ve hayvana eziyetten başka bir yararı bulunma­yan oyunlar da helâl olmaz. Çünkü bunlar da vahşice ve faydasız taşkınlıklardır. Fıtratı sağlam bir insan bunlara ihtiyaç duymaya­cağı gibi, bunlardan tiksinir ve ızdırap duyar. Çünkü onun her şeye merhamet ve şefkatle muamele etmesi istenmiştir. Bu tür taşkınlıkların ve “haddi aşmaların” sonucu, dünyada bile çok çir­kin ve korkunç noktalara taşır. Eski Romalılarda olduğu gibi, seyreden asillerin keyfi için tutsak insanların arenalarda aç arslanlara parçalatdmasına kadar gider. İhtiyarlamak istemeyen Çavuşesku ve eşinin, yeni doğan bebeklerin kanını alıp kendi da­marlarına zerkettirmelerine kadar varır. “Yerde olanlara merha­metli olun ki, gökte olanlar da size merhametli olsunlar” buyurulmuştur. [801] Madem ki herşey insan için yaratılmıştır, öyley­se bazı hayvanların boğazlanmaları da kaçınılmazdır. Ama bu ko­nuda vaz’edilen şu ölçü, ne kadar yüce, ne kadar güzel ve ne ka­dar müteal bir ölçüdür:

“Allah her konuda güzelliği (ihsanı) em­retmiştir. Binaenaleyh, boğazladığınızda güzel boğazlayın, öldürdüğünüzde güzel öldürün. Biriniz boğazlamak isterse bıçağını bi­letsin, boğazlayacağı hayvanı rahat ettirsin (yormasın)” [802]

“Can taşıyan herhangi bir şeyi atış için hedef yapmayın” [803]

[794] K. Bakara: 2/29

[795] bk, K. Nahl: 16/8; Yâ’sin: 36/71; Maide: 5/4.

[796] Ebu Davûd, cihad, 56; Tirmizi, cihad, 30; Beyhakî, kübrâ, X/22.

[797] Mubarekfûrî, Tuhfetü’l-Ahvazî, V/367; Azimâbâdî, Avnü’l-Ma’bûd, V/231; Şevkânî, Neyi, VIII/99.

[798] el-Cezîrî, el-Mezâhibû’l-Erba’a, 11/51.

[799] agk.

[800] Halil Ahmed, Bezlü’l-Mechûd, X/59.

[801] el-Hindî, 111/164.

[802] Müslim, say. No: 1955; Tirmizî, diyyât, No: 1409; Ebu Davûd, dahayâ, No. 2797.

[803] Şevkânî, agk. Doç. Dr. Faruk Beşer, Fetvalarla Çağdaş Hayat, Nün Yayıncılık, İstanbul 1997: 307-308.

 

 

Scroll To Top
Önceki yazıyı okuyun:
sosyetik-tatil-merkezinde-kopek-katliami
Sosyetik Tatil Merkezinde Köpek Katliamı

Bodrum’un sosyetik mekanlarından Göltürkbükü’de 3 köpek zehirlenerek telef olurken, 2 köpek ise son anda kurtarıldı. Ünlülerin ve sosyetenin uğrak mekanı...

Kapat