7 Şubat’ta başlayacak Soçi Olimpiyatları öncesi Rusya’da bir skandal daha ortaya çıktı.
Rus hükümeti Soçi’de bulunan başıboş köpeklerin toplanarak zehirlenmesi için bir firma ile anlaştı. Ülkede bulunan insan hakları savunucuları ise yapılacak olan uygulamaya itiraz etti. Hayvan hakları savunucuları köpekleri zehirleyecek firmayı ‘köpek avcısı’ olarak adlandırırken firma sahibi Alexei Sorokinise kendisini savundu. Sorokin başıboş gezen köpeklerin turistlere saldırabileceğini ve olimpiyat için sorun oluşturabileceğini belirtti. Sorokin “Olimpiyat oyunları sırasında bir kayakçının saatte 130 kilometre hızla giderken sıçradığını ve yere indiğinde köpeklerin ona doğru koştuğunu hayal edin. Bu hem sporcu hem de köpekler için ölümcül bir sonuç doğurur.”dedi. Sorokin sokaktaki köpekleri ‘biyolojik çöp” olarak adlandırdı.
Moskova İHA








