Sokak köpekleri kısırlaştırılacak HAYTAP Bölge Temsilcisi Ege Sakın İpsala Belediye Başkanlığı’nı ziyaret ederek Belediye Başkanı Mehmet Kerman ‘a hayırlı olsun ziyaretinde bulundu ve İlçemizin köpek barınağını ziyaret ederek burada kısa bir açıklama yaptı. Sakin, ” İpsala’daki hayvan haklan ve sokak hayvanları ile ilgili bilinç ve farkındalık oluşturmaya çalıştıklarını kaydederek şunları söyledi: “Geçen sene 1-4 Ekim tarihlerinde üç federasyonun katılımı ile İpsala’da uluslararası bir etkinlik yapmıştık. Bu sene de yeni belediye başkanımızı ziyaret ederek, son günlerde İpsala’dan gelen hayvanlarla ilgili şikayetleri yerinde görmek üzere buraya geldik. Köpek barınağının istif haline geldiğine dair şikâyet üzerine barınağı ziyaret ettik. Ne yazık ki sokaklarda hiç köpek kalmamış ve tüm köpekler barınağa toplanmış. Yasa diyor ki al. kısırlaştır aldığın yere bırak. Bu şekilde hayvan sayılarını kontrol altına almak gerekiyor. Hayvanları seven olduğu kadar korkan da var. Kısırlaştırılmış hayvanlar, agresif olmazlar, saldırmazlar, kısırlaştırdıkları için çoğalmazlar. Bir mahallede bir köpek bakılır fakat o mahallede 10 köpek olursa herkes rahatsız olur. Trakya’nın EN İYİ HAYVAN BARINAĞI OLACAK İpsala’nın hayvan barınağı fiziki koşulları olarak Trakya hayvan barınaklarının en iyisi. Barınağın yönetiminde eksikleri olduğundan dolayı sıkıntılar var bu sıkıntılar çok basit yöntemlerle aşılabilir. İpsala Belediyesi Köpek barınağı şartlar düzeldiğinde değil Trakya’nın Türkiye’nin en iyi barınağı olacak. Belediye başkanımızla görüştük olumlu düşündüğünü gördük. Önümüzdeki günlerde kısırlaştırmalar yapacağını söyledi. Bizde Hayvan Hakları olarak kısırlaştırma, veteriner hekim ve diğer konularda Belediyeye destek vereceğiz” dedi. İpsala Belediye Başkanı Mehmet Kerman İS Ağustos 2014 Pazartesi günü Keşan Medya Gazetesinde Yer Alan Neşe Tosununun ” İpsala’yı Köpekler Basmış” İsimli Köşe Yazısına Cevap Verdi. “Bu art niyetle yazılmış siyası bir yazıdır ” şeklinde ifade ederek konuşmasında şunları ifade etti: “Keşan basınında bir köşe yazısında yer alan bilgiye istinaden Haytap yetkilileri duyarlı davranarak ilçemizi ziyaret ettiler. Öncelikle belediyemize hayırlı olsun ziyaretinde bulundular. Daha sonra hep birlikte belediyemizin köpek barınağına geldik. Yazılan yazıda ilçemizde insan sayısından çok köpek sayısının olduğu ve hakaret edercesine çok yersiz bir ifade kullanılmış. İPSALADA KÖPEKLER SAHİPSİZ DEĞİL Ben bu konuda hem yazıyı yazanı hem de ilçemizden böyle bir yazıyı basına veren arkadaşımızı kınıyorum. Bu kasıtlı yazılmış bir yazıdır. İlçemizdeki köpekler sahipsiz değil biz belediye olarak onların her türlü ihtiyacını karşılıyoruz. Ve şuanda veterinerimiz ve çalışan beş personelimiz ile barınaktaki Köpeklerimizin bakımlarını yapıyo-ruz.30 km uzaklıktaki askeri birliklerden yemek toplayıp barınağımıza getiriyoruz. Böyle bir duyarlılık içindeyken kasıtlı siyasi bir amaç uğruna böyle uygun olmayan lafların yazılmasını kınıyorum” şeklinde konuştu. Kerman. Haytap yetkileri ile yaptıkları görüşme neticesinde ilçede bulunan sahipsiz köpeklerin kısırlaştırılarak küpe takılacağını, hastalıklı olan köpeklerin ise toplanarak barınağa götürüleceğini açıklayarak sözlerinde şunları ifade etti: “Bu vesile ile haytaptan gelen yetkili arkadaşlarımıza ilçemize hoş geldiniz diyorum kendileri ile yaptığımız görüşmede eksiklerimizi tamamlayıp burada yaşayan ilçe halkının yaşam kalitesi arttırmak adına aynı zamanda sağlık koşullarına uygun olacak şekilde sokak hayvanlarına da saygı duyarak zarar vermeden böylelikle hayvan severleri de mutlu edecek şekilde çözüm önerileri ürettik. Belediye imkânlarımız ve haytap yetkililerimizin de bize vereceği desteklerle köpekleri kısırlaştırarak ve kulağına küpe takarak mevcut yaşamına bırakacağız. Hastalıklı ve saldırgan köpeklerimizi de burada tedavi altına alarak iyileşmelerini “dedi.
Sokak Köpekleri Kısırlaştıralacak
Tarih:








