“HAYVANLARIMIZIN KARNI TOK” Ayvalık Belediyesi, sosyal paylaşım sitesinde Belediye Köpek Bakım Evi’nde olumsuz koşullar olduğuna ilişkin paylaşımlar üzerine bir açıklama yaptı.
Ayvalık Hayvan Hakları Derneği’nin de katıldığı açıklamada, Belediyenin aylık olarak 5000 TL’lik kuru mama ve günlük 1200 ekmek alımı yaptığı belirtilerek, ‘Hayvanlarımızın karnı toktur’ denildi. Ayvalık Belediyesi Köpek Bakımevi’ nde Çarşamba günü 11’de yapılan açıklamaya. Ayvalık Belediyesi adına Başkan Yardımcısı Gökay Bacan ve Ayvalık Hayvan Hakları Derneği adına Hilal Uslu’nun yanı sıra CHP ilçe Başkanı Asım Sürer, HDP İlçe Başkanı ve Kent Konseyi yönetim kurulu üyesi Cemil Tosunoğlu, CHP ilçe Başkan yardımcısı Ümit özgül tekin, Ayvalık Belediyesi eski meclis üyesi Ayşe Sokol ve HAYTAP (Hayvan Hakları Federasyonu) temsilcisi Gülnihal Balcı katıldı. “YABANCI DERNEK. BAĞIŞ TOPLAMAK İÇİN KÖPEK SAYISINI FAZLA SÖYLÜYOR. DOĞRU DEĞİL” Ayvalık Hayvan Hakları Derneği Başkanı Hilal Uslu sosyal medyada son günlerde çıkan bazı haberler nedeniyle bu açıklamayı yaptıklarını belirtirken, “Derneğimiz 2006 yılından beri sokak hayvanlarının kısırlaştırması ve rehabilite edilmesi üzerine aktif ve etkili bir şekilde çalışmaktadır. Şu an çiftlikte 450 civarında köpek bulunmaktadır, bu rakam 10-15 arasında değişiklik gösterebilir çünkü rehabilite edilen ve kısırlaştırman köpekler, tekrar alındıkları bölgeye bırakılıyor. İlçe Tarım Müdürlüğü ve Orman Müdürlüğü ile eş güdümlü olarak çalışıyoruz. Tüm aşılama kayıtlarını ilçe Tarım Müdürlüğü’ne teslim ediyoruz. Yabancı kaynaklı dernek; Ayvalık adına yurt dışında bağış toplamaktadırlar ve sosyal medyada 800-900 köpek bulunduğuna dair söylemleri kendi menfaatleri doğrultusundadır. Köpek sayısında bir azalma yoktur. Mevcut köpek sayısı olduğundan fazla göstererek, daha fazla bağış toplama söz konusudur. Ayvalık Belediyesi aylık olarak 5000 TL’lik kuru mama ve günlük 1200 ekmek alımı yapmaktadır. Sıcak yaz aylarında mezbahadan ve bağış yapanlardan alınan kemikler kaynatılmaktadır. Hayvanlarımızın karnı toktur.” dedi “UYUZLU KÖPEKLER ÖN PADOGLARA ALINMIŞTIR” Açıklamada, “Daha önce ormanlık alanda bulunan uyuzlu köpekler ön padoglara alınmıştır. Amaç tedavilerinin yapılması ve takibidir. Bakımevlerinde her türlü hastalığa rastlamak mümkündür. Yapılması gereken mücadele ve tedavi etmektir. Tüm bunları dile getirmeyişimizin nedeni, tüm gücümüzü hayvanların rehabilite edilmesine ve onların insanlarla uyum içerisinde yaşamasına harcamaktır.” dedi. ^TEKNİK OLARAK EKSİKLERİMİZ VAR AMA İYİLEŞTİRİYORUZ” Uslu’nun ardından konuşan Başkan Yardımcısı Bacan. “Bu bakımevi 20 yıldır faaliyet göstermekte ve Türkiye’nin ilk bakımevi olma özelliğini taşımaktadır. Teknik olarak eksiklerimiz var tabi ama bunları gün geçtikçe gideriyoruz. Veteriner Müdürlüğü kurduk ve çalışmalarımızı artık daha sistemli yerine getireceğiz. Sanal ortamda asılsız eleştiriler yapılmaktadır. Cevap verme zorunluluğu duyduk. Düzenli görev yapan temizlik personellerimiz var. Burada gün geçtikte daha iyi hizmet vereceğiz kimsenin kuşkusu olmasın” dedi. CHP ilçe Başkanı Asım Sürer ise barınağa her gün saldırgan ve hastalıklı köpeklerin geldiğini belirterek, “Bunları burada uzun süre tutma gibi bir yetkimiz yok. Rehabilite edip göndermeliyiz. Burası köpek çiftliği değil sadece bakımevi’ dir bu unutulmamalıdır.” dedi.








